KURUMSAL SATIŞ VE PAZARLAMA EĞİTİMİ

Bu eğitimle birlikte, satışta hemen hergün karşılaştığınız zorlukların hangi metodlarla çözümlendiğini göreceksiniz. Hem akademik hem saha tecrübesi..

Kurumsal bir satışcı olarak neyi duymak istemezsiniz? 
Duymaktan bıktığınız satış ile pazarlama farkını mı?
Artık sıkıldığınız “pazarlamanın çok önemli olduğu” konusunu mu?
Uykularınızı getiren satışın tarihçesini mi?
 
Bu eğitim, yukarıdaki basma kalıp içerikleri barındırmaz. Çünkü satışcının ihtiyaçları tamamen farklıdır. Geniş bir saha tecrübesine sahip eğitmenlerimiz size, temel ihtiyaçlarınızı karşılama da yardımcı olur.  Bunlar şunlardır: 

  • Yeni müşteri nasıl bulunur?
  • Müşteri nasıl elde tutulur?
  • Satış nasıl gerçekleştirilir?
  • Fiyat pazarlığında nasıl direnmek gerekir?
  • Aynı müşteriye çarpraz satış nasıl yapılır?
  • Tahsilat yapmak nasıl kolaylaşır?
  • Müşteri şikayetleri nasıl yönetilir?

Bu eğitimle birlikte, satışta hemen hergün karşılaştığınız zorlukların hangi metodlarla çözümlendiğini göreceksiniz. Hem akademik hem saha tecrübesine sahip eğitmenlerimiz size bu konuda yol gösterecek. Daha önce kendilerinin ve bir çok satışçının başarılı sonuçlar elde ettiği taktikleri yaşanmış örnekler üzerinden öğreneceksiniz.
 
Eğitim aynı zamanda uygulamalar içerir. Gönüllü katılımcılar üzerinden, öğrenilen taktiklerin pekiştirilmesi de yapılacaktır. Böylece bilgi ve taktikler teorik kalmayacak, uygulanışını da deneyimlemiş olacaksınız.

EĞİTİM İÇERİĞİ

1.Gün
Kurumsal satış nasıl gerçekleştirilir?
Teklif verildikten sonra kaç arama yapılmalı, hangi aramada ne konuşulmalı?
İtirazlar tek tek nasıl çözümlenmeli?
Israrcı olmamak ama aynı zamanda iyi takipçi olmak için nasıl davranmalı?
Ödeme koşullarına takılan müşteri nasıl ikna edilmeli?
Rakiplerin ihmal ettiği ama teklifi siparişe çeviren birkaç hassas yöntem nedir?
 
Fiyat pazarlığında(indirim baskısında) neler yapılmalıdır?
Fiyat pazarlığı başladığında sınırlar nasıl tahmin edilir?
Müşteriyi memnun eden, satışcıyı zor durumda bırakmayan marj nasıl tutturulmalı?
Fayda-fiyat endeksi bağlamında direnmek nasıl olur?
Kurumsal markaların kullandığı başarılı fiyat direnç unsurları nelerdir?
Müşteriyi merdiven altı firmalara kaptırmadan, indirim-iskontoya direnmek nasıl yapılır?
 
Müşteri nasıl elde tutulur ve network nasıl kalıcı olur?
Müşteri aynı tedarikçiyle neden çalışır?
Tedarikçinin sorunlarına rağmen bazı müşteriler satışçıdan neden vazgeçmez?
Türk iş insanı profilinde sürdürülebilir ilişki nasıl sağlanır?
 
Müşteri şikayetleri nasıl yönetilir?
Müşteri sorunlarını yönetmek için satışcı kendisini nasıl konumlandırmalıdır?
Sorun zamanı şirket ve müşteri tarafında satışcının yapması gerekenler nelerdir?
Şikayeti çözemezseniz bile müşteri sizden nasıl memnun olur?
Hakemlik rölünü neden gerekli ve nasıl yapılır?
Sorunun çeşidine göre (dead line, hatalı ürün, servis alamamak, ödeme krizi vb.) yapılması gerekenler nelerdir?
 
 
2.Gün 
Yeni müşteri nasıl bulunur?
Yeni müşteri bulma kanalları nelerdir? Bu kanallar, fark yaratılarak nasıl kullanılır?
Yeni  müşteri adaylarıyla ilk görüşmelerdeki (telefon, mail, yüzyüze) en kritik hususlar  nelerdir?
Potansiyel müşteri gerçek müşteriye nasıl dönüştürülür?
Hangi müşteri adayına zaman ve emek harcamalı? Hangisinden vazgeçmeli? Müşteri profil analizi nasıl yapılır?
 
Aynı müşteriye çarpraz satış nasıl yapılır?
Ana ürün ve yan ürünlerin satış sıralaması nasıl olmalıdır?
Ana ve yan ürünlerin fiyat politikası ne olmalıdır?
İkincil ürünlerin ihtiyaç tespiti nasıl yapılır?
Çapraz satışı besleyen yaklaşımlar nelerdir?
 
Tahsilat yapmak nasıl kolaylaşır?
Tahsilatı kim-hangi şekillerde yapmalı?
Tahsilatı satışcı yapacaksa nelere dikkat etmeli?
Kurumsal bir satışcı, antipatik olmadan tahsilat sürecini nasıl yönetmeli?
Tahsilat yapmak için zaman, yetki, kişisel ilişki, yasalar ve diğer öğeler nasıl etkin kullanılır?

 

Sertifikalar

Katılım Sertifikası:
%90 Katılım oranı ile kursiyerlerimize verilecek olan katılım sertifikasıdır.

Başarı Sertifikası:
Bitirme projesini tamamlayan kursiyerlerimize verilecek olan başarı sertifikasıdır.

Çalışma Alanları ve Kariyer

Satış eğitimi sayesinde, öncelikle kişiliğimizi oluşturan davranışlar hakkında bilgi sahibi olacaksınız. Kendinizi çok daha doğru ve detaylı tanıma şansınız olacak. Bu sayede satış tarzınızı öğrenmiş olacaksınız. Satış alanındaki güçlü ve limitli yanlarınızı tüm detaylarıyla görebileceksiniz. Satışın hangi aşamalarında kendinizi geliştirmeniz gerektiğini öğrenmiş olacaksınız.

Yapılacak canlı uygulamalarla, hangi müşteri profili ne tarz satışçıdan hizmet almaya daha yatkındır sorusunun cevabını bulacaksınız. Satışın aslında bir iş değil, bir oyun olduğunu ve oyunun kurallarını sizin de belirleyebileceğinizi göreceksiniz.

Kimler Katılmalı

Satış yöneticisi, yönetici adayları veya satış konusunda kendini geliştirmek isteyen herkes için.